Thursday, December 14, 2006

Mengocak ketenangan...

Apapun hari nie aku nak cite pasal train gak.. tapi kali nie pasal komuter plak.. Biarlah minggu nie aku asyik cite pasal train jek.. biarlah aku tgh tak puas hati nie… hahaha.

Hari ini aku tukar strategi plak.. gi stesen komuter putra macam dulu-dulu, kononnya nak elakkan dari masalah yang dialami oleh LRT STAR. Uhhhh.. awal lagi dah keluar rumah..Sampai jek, alamak train kul 7.50 kat putra terlepas plak.. takpelah ada lagi 2 train pas ini yang tidak akan melewatkan aku ke opis.. sbb bila terlepas atau delay 2 train nie.. abislah alamat lambat lagilah ke opis. Pas tu ada train Plabuhan klang.. aku pun naiklah, nak naik kat kl sentral sbb nak elakkan dari kebanjiran penumpang di putra.

Tgk kat skrin maklumat train, train ke seremban akan sampai pada pukul 8.09.. uhhh lega..tup..tup… dah kul 8.09.. blink2 ( mcm animasi SB aku jek, hahaha ) pas tu tukar ke 8.14 ke kajang plak.. ok tak pelah.. awal lagi gak… tup..tup kul 8.14 takda gak.. 8.24 plak… “ delay lagi” kata ku. “Delay lagi yer dik, patutlah ramai orang.. selalu camni… pot..pet..pot..pet .. blah..blah..blah..” aku hanya mampu mendengar tanpa memberi apa-apa komen. “uhh! Bilalah agaknya kakak ni nak berhenti bercakap” kataku di dalam hati.

Kul 8.24, train pun sampai… alhamdullilah, akhirnya aku sampai kat opis sebelum kul 9…. dan selamat dari menjadi pendengar kayu. hehehe

3 comments:

Cikgu Siti Homestay Taman Indah said...

ahahhahhah

lawak2...

aku pernah sebelah aku masa naik tren makcik promote takaful..

pening daa...
dia mintak no tepon....

uhuuhuhuhuh

Ina / Adnan said...

hahaha... siap promote lagi.. dah lah masa tu tgh fenin..Kenapa cik puteh tak soal teka teki pada makcik tu.. hehehe

Anonymous said...

huhuhuhuhu......kekwa kan pendengar yang setia...suatu masa dulu pernah mengalami masalah yang sam..tunggu tren terlalu lama...skrng hadapi masalah ngan bus lakkkkk...

huahuahua