Friday, December 08, 2006

Terfikir atau tidak terfikir

  • Kekadang kita terfikir adakah kita ini penting dalam hidup ayah dan ibu.. Penting atau tidak penting kita itu, tanya pada diri sendiri "adakah saya telah menjalankan tanggungjawab saya sebagai seorang anak???????"
  • Kekadang kita terfikir adakah kita ini penting dalam hidup seorang suami itu... Penting atau tidak penting kita itu, tanya pada diri sendiri " adakah saya telah menjalankan kewajipan sebagai seorang isteri ??????"
  • Kekadang kita terfikir adakah kita ini penting dalam hidup seorang anak itu.. Penting atau tidak penting kita itu, tanya pada diri sendiri " adakah saya telah menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ibu???????"
  • Kekadang kita terfikir adakah kita penting dalam hidup kekasih kita.. Penting atau tidak penting kita itu, tanya pada diri sendiri "adakah saya setia dan jujur dalam perhubungan ini?????"
  • Kekadang kita terfikir adakah kita penting dalam hidup seorang kawan.. Penting atau tidak penting, tanya pada diri sendiri " adakah saya telah berlaku ikhlas dalam persahabatan saya?????
  • Kekadang kita terfikir adakah kita ini penting sebagai seorang kakak / abang /adik..... Penting atau tidak penting, tanya pada diri sendiri " adakah saya menjaga hati dan kepentingan mereka??????? "
  • Kekadang kita terfikir adakah kita ini penting atau tidak penting dalam sesuatu syarikat itu.. Penting atau tidak penting, tanya pada diri sendiri " apa sumbangan saya kepada syarikat?????"
  • Penting atau tidak penting... Jangan tanya pada mereka tanyalah pada diri sendiri apa sumbangan anda kepada mereka..???????

3 comments:

Cikgu Siti Homestay Taman Indah said...

ahhaha..

betul.. betul...

aku harap aku penting buat semua orang...

aku harap aku tak dilupakan oleh semua orang...

tapi mana mungkin!

p(^_^)q

Anonymous said...

bila dah baca bab penting tu...serasanyer seme bnda kat dunia penting.....plg penting tanggungjawab kita sebagai HAMBA....

Ina / Adnan said...

betul tu.. tanggungjawab kita sebagai HAMBA memang penting.. tak perlu difikirkan samaada penting atau tidak kan...